2013. július 25., csütörtök

Hangolódó - baba-mama-papa tánc

Hangolódó - baba-mama-papa tánc
Ami jó, a mamának, az jó a babának  és fordítva..
Tánc, mozgás, alkotás öröm a babával, kisgyermekkel együtt! 

Jelentkezem a kedvezményes  PRÓBAALKALOMRA!  katt ide
 

A harmonikus anya-gyerek kapcsolat sok éven keresztül alakuló, fejlődő folyamat. Egy életre szóló kötelék…
A hangolódás nagyon fontos az anya-gyerek kapcsolat, a kötődési és ezzel összefüggően a gyermek későbbi kapcsolatainak alakulása szempontjából.
A foglalkozásainkon a testi és mozgásos egymásra hangolódás lehetőségeit nyújtjuk, ahol együtt mozoghat, ringhat, fészkelődhet szülő és gyermek. Sok játék és együtt mozgás folyamán alakul a közös tánc, mozgásos játék, ami történhet a gyermekkel közösen, vagy külön-külön, közösen a csoporttal, vagy kuckósan elhúzódva, az egyéni aktuális igények szerint.
A játékos találkozásokkal a szülő elmélyítheti kapcsolatát, figyelmét kisgyermekével.  Új  csatornák nyílhatnak meg szülő és gyermek között, a félresiklott anya-gyerek kommunikáció javulhat. Aktivizálódik a gondozói attitűd, a megfejthetetlen jelzések értelmet nyernek.. Fontos az is, hogy a csoporttag átéli, nem ő az egyetlen a problémájával, illetve nincs is szükség tökéletességre.

A foglalkozások célja, hogy tovább segítsük, megerősítsük a bensőséges, szeretetteljes kapcsolatot szülő és gyermek között, illetve támogatást adjunk abban, hogy a szülő saját előforrásait is újratöltse.
Fejlesztési területei: mozgás, testtudat, észlelés, figyelem, érzelmi intelligencia, önbizalom, képzelet, finommotorika, szociális kompetenciák, önkifejezés, kreativitás…


helyszín:  MOJA Mozgás- és játékstúdió, 1027 Budapest, Margit körút 64/A.
időpont: előreláthatólag szerdán napközben
info: info@tancter.hu
0620 314 7671
        

2013. július 10., szerda

Mi is az a Tánctér Program?

Tánctér Program Gyerekeknek

Kreatív mesés gyerektánc 



 A Tánctér programon 10 éve dolgozunk, melyben több módszert ötvöztünk sikerrel. Ezek közül a legfontosabbak: az integrált kifejezés és táncterápia, a gyermek pszichodráma és a kortárs tánctechnikák.


 A foglalkozás elsődleges célja, hogy a gyermeklélek számára segítséget adjon az egészséges kibontakozáshoz és fejlődéshez. Módszerünk alapja a mozgásos, táncos kifejezés, melyet képi és dramatikus megformálás eszközeivel is támogatunk. 



Miről is van szó? Mi történik az órán?

Ebben az időszakban még nem az adott mozgásminták elsajátításán, sokkal inkább a gyermek saját adottságainak és kreativitásának fejlesztésén van a hangsúly. A foglalkozásokon fontos szerepet kapnak a mesék, melyek alkalmasak a képzelőerő fejlesztésére, továbbá mértani formák, természeti jelenségek, az állat és növényvilág alakjai, zenei kompozíciók.

A gyerektánc órán megtámogatjuk a gyereket abban, hogy amit csinál, az jó! Mesébe szőve elmozoghatja, eltáncolhatja hogyan hullik a hó, vagy hogyan nő a ki a földből a fa, milyen az ő zivatara... A mozgás és fantázia játékok során fejlődik a gyermek testtudata is, hiszen minden érzetet a test nyelvére és a tér érzékelésére fordít le.

A játékos feladatok segítik a gyermek kreativitásának kibontakozását, a mozgáskoordináció és szenzomotoros érzékenység fejlesztését, de sok esetben javul a gyermek társas viselkedése, önbizalma, konfliktus feldolgozó képessége is. A tanulási problémák megelőzésre, illetve az írás-olvasás készség fejlődésére is jótékonyan hat a mozgásfejlesztés és a játékos kifejezés.

Hogyan hat?

Azáltal, hogy az alkotó folyamatokat megindítjuk és tápláljuk, a gyermek megerősödik, önbizalomra tesz szert. Az alkotó tevékenység lehetőséget nyújt a megterhelő élmények feszültségeinek levezetésére, azok más szinten való megfogalmazására.
A szabad, belülről fakadó táncnak, mozgásnak természetes hozadéka, hogy a gyermek számos területen fog fejlődni! Mivel az átélteket nem csak eltáncoljuk, hanem le is rajzoljuk, az önkifejezés más csatornáit is megnyílnak.

Az alkotó folyamat már önmagában is személyiség-, tehetség- és kreativitásfejlesztő hatású.


Ami fejlődhet, változhat tehát:

  • a mozgáskoordináció, 
  • a szenzomotoros érzékenység, 
  • a gyermek társas viselkedése, önbizalma, konfliktus feldolgozó képessége
  • testtudat
  • az írás-olvasás készség
  • absztrakciós készség  
  • nagymozgások
  • egyensúly
  • finommotorika
  • testséma
  • verbális kifejezőkészség
  • térpercepció
  • keresztcsatornák.

A fenti lista természetesen nem teljes körű, illetve garancia sincs arra, hogy a felsoroltak mind változni fognak. A gyerekek is különböznek, valakinek a gyerektánc, másnak a hipp-hopp, harmadiknak a karate, vagy néptánc való.
A foglalkozás nem egy-egy készség, vagy képesség fejlesztésére koncentrál, hanem komplex módon fejleszti a gyereket úgy, hogy eközben a gyermek átéli a játék és alkotás örömét is.


Kinek javasoljuk?

Minden kisgyermek számára, aki
  • szeretne önfeledten mozogni, táncolni,
  • mesét szőni és eltáncolni, és/vagy
  • (túl)mozgékony, és/vagy
  • csendes, bátortalan és/vagy
  • kreatív, és/vagy
  • kudarcot nehezen feldolgozó, és/vagy
  • ha otthon épp nehéz idők járnak a családra és/vagy
  • semelyik, csak szeretné jól érezni magát közösen egy támogató társaságban
  • vagy szeretne később komolyabban a tánccal foglalkozni.




Tetszik Önnek  a Tánctér program? Szeretné, ha gyermeke iskolájában/óvodájában is hozzáférhető lenne a program? Mint Intézményvezető szeretné, ha Önöknél is lennének Tánctér foglalkozások?

Keressen fel minket e-mailben (info@tancter.hu).   Felvesszük Önnel a kapcsolatot és megbeszéljük, miként tudnánk a Tánctér programot mihamarabb elindítani az Ön iskolájában/óvodájában. Természetesen megkereshet telefonon is: 06 20 314 7671-es számon!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...