2018. július 4., szerda

KÉPZŐMŰVÉSZETTERÁPIÁS TÁBOR 2018


Nyári képzőművészetterápiás tábor lesz augusztusban!


- alkotó kreatív feladatok
- képzőművészeti technikák
- önbizalomerősítés
- önismereti játékok
- relaxációs technikák
- kommunikáció a szavakon túl



2018. június 10., vasárnap

KOMP Nyári Alkotó és terápiás táborok





2018 NYARÁN ÖSSZESEN 4 TÁBORT SZERVEZÜNK!
Hármat budapesten, egyet Erdélyben, az oklandi gyermekotthonban.

A budapesti táborokat saját helyszínünkön, a KOMP Műhelyben tartjuk. Bárki jelentkezhet, aki kedvet érez az alkotásra, vagy gyógyító közegre, térre van szüksége.

1. „VarázsKOMP” - óvodásoknak


Komplex művészeti GYERMEKPSZICHODRÁMA

Alkotós - terápiás félnapos tábor nagycsoportos óvodásoknak

Időpont: JÚLIUS 2-6.   délelőtt:  8.30-11.45 (4x45p)

Program: Képzőművészet-, mozgás-,tánc-, zeneterápia és gyermekpszichodráma

Helyszín:  KOMP Művészeti Műhely, Frankel Leo u. (Margit híd, budai hídfő)

A tábor díja: 32 000.-Ft , amely tartalmazza a programot, az alkotáshoz szükséges anyagköltséget, a tízórai étkezést (pogácsa, péksütemény, gyermektea, ásványvíz), és egy gyümölcsevést.

A befizetendő előleg: 15 000.-Ft Előleg befizetésének határideje: 2018.június 29.

A foglalkozást vezeti: Horváth Dorottya: gyermekpszichodráma vezető és képző, klinikai gyermek szakpszichológus, integrált kifejezés-és táncterapeuta,;

Forgács Eszter: pszichológus, gyógypedagógus, zeneterapeuta, gyermekpszichodráma vezető

JELENTKEZÉS: Horváth Dorottya 06/20 6614 807, 
kompmuveszetimuhely@gmail.com

A jelentkezéshez kérjük a következő adatokat:

gyermek neve, életkora, választott program dátuma, szülő 

neve, telefonszáma.

A visszaigazoló email tartalmazza az átutaláshoz szükséges számlaszámot, erre kérjük az előleg, vagy a teljes díj átutalását. A jelentkezés az előleg befizetésével válik véglegessé.

A jelentkezéseket a beérkező befizetések sorrendjében fogadjuk. Maximális létszám: 8-9 fő.





2. „5 kaland” - 8-10 éveseknek



GYERMEKPSZICHODRÁMA alkotó és terápiás kurzus/tábor 8-10 éveseknek


Időpont: JÚLIUS 2-6.   délután  14-16 óráig

Helyszín:  KOMP Művészeti Műhely, Frankel Leo u. (Margit híd, budai hídfő)

A tábor díja: 22 500.-Ft

A befizetendő előleg: 10 000.-Ft Előleg befizetésének határideje: 2018.június 29.

A foglalkozást vezeti: Horváth Dorottya: gyermekpszichodráma vezető és képző, klinikai gyermek szakpszichológus, integrált kifejezés-és táncterapeuta,;

Zsupán Péter: pszichológus, gyermekpszichodráma vezető

JELENTKEZÉS: Horváth Dorottya 06/20 6614 807, kompmuveszetimuhely@gmail.com

A jelentkezéshez a következő adatokat kérjük:

gyermek neve, életkora, választott program dátuma, szülő neve, telefonszáma.

A visszaigazoló email tartalmazza az átutaláshoz szükséges számlaszámot, erre kérjük az előleg, vagy a teljes díj átutalását. A jelentkezés az előleg befizetésével válik véglegessé.

A jelentkezéseket a beérkező befizetések sorrendjében fogadjuk. Maximális létszám: 8-9 fő.






3. KÉPZŐMŰVÉSZETTERÁPIÁS TÁBOR
augusztus 21-24 között!






2018. március 27., kedd

15 ok, amiért érdemes alkotni


Ebben  a blogbejegyzésben nem részletezünk:) Csak a lényeg! Ha a részletekre vagy kíváncsi, akkor nézelődj tovább blogunkon!
Miért jó alkotni?Mert jó! OKé! Akkor lássunk konkrétan 15 okot, amiért biztosan!




1. segíti, hogy hozzáférjünk saját erőforrásainkhoz, ezért támogatást jelent a nehéz időkben is,

2. kifejezhetjük érzéseinket, melyek segítenek oldani érzelmi gátjainkat,


3. javul megküzdési stratégiánk, problémamegoldó képességünk,


4. javítja az agyi funkciókat, segíti az agy integrált működését,


5. segít elmélyíteni önismeretünket,


6. önbizalmat, sikerélményt ad,


7. feszültséget old, felszabadító hatású,


8. inspirációt, lendületet ad a hétköznapokhoz,


9. szorongást csökkent,


10. akarat és énerő fokozó,

11. lassítja a demencia kialakulását,


12. csökkenti a stresszt, hatására csökken a kortizol-szintet a vérünkben,


13. segít abban, hogy a jelenben legyünk,


15. élvezetet, örömöt okoz, segít a depresszió legyőzésében.


Szerinted?


Ha érdekel az általunk indított csoport, kattints Ide:

vagy ide:


SZERETNÉL OTTHON ALKOTNI?
TÖLTSD LE, KATT A KÉPRE:









2018. március 21., szerda

Művészetterápiával a depresszió ellen

Újabb kutatás bizonyítja, hogy a művészetterápia segít a depresszió legyőzésében, elősegíti a páciensek visszatérését a munkaerőpiacra












Már a Huffington Post is ír a művészetterápia kedvező hatásáról, szóval akkor most már illik komolyan venni :) Természetesen nem csak ezért, de ezért is...  A Huffington Post-nak összesen 162 millió oldal látogatottsága volt 2018 februárjában, ami egy őrült nagy szám! Tehát, ha számukra is érdekes már ez a tudományterület, akkor lassan-lassan talán teret is hódít magának. Ez a bejegyzés szinte egy az egyben a Huffington Post cikkének fordítása. 

Újabb Vizsgálat bizonyítja, hogy a művészetterápia segít a súlyos depresszió legyőzésében, többek között elősegíti a páciensek visszatérését a munkaerőpiacra.
A Göteborgi Egyetem Sahlgrenska Akadémia által végzett kutatás során 43 súlyos vagy közepesen súlyos depresszióban szenvedő beteg vett részt művészetterápiás csoporton. A kontroll csoportban 36  depressziós személy volt.
A terápiás foglalkozásokon a következőhöz hasonló instrukciók hangzottak el: "Készítsen  egy képet arról, hogyan érzi magát a mai napon".
10 művészeti terápiás foglalkozás után a súlyos vagy közepesen súlyos depresszióban szenvedő betegek javulást mutattak.

A kutatás kezdetén, a résztvevők többségét annyira érintette depressziója, hogy nem tudtak dolgozni.
Az egyéni művészetterápia pszichiátrián, vagy alapellátásban zajlott és képzett terapeuta vezette.
Minden alkalom egy rövid tájékoztatóval és egy relaxációs gyakorlattal kezdődött. Ezt követően a résztvevők elkészítették alkotásaikat, melyekhez főleg krétát és vízfestéket használtak.

"Az anyagok egyszerűek voltak, segítették, hogy a résztvevők szabadon firkáljanak, vagy tetszés szerint kifejezzék magukat.  Majd a képről és esetleges jelentéséről beszélgettek a terapeutával.

10 óra művészetterápiás alkalom után a betegek átlagosan közel öt lépéssel javultak a depresszióra használt besorolási skálán.

Blomdah elmondta, hogy ez egy nagy ugrás, amely "figyelemre méltó" változást jelent a mindennapi életben, sőt, sokszor azt is jelenti, hogy a beteg visszatérhet a munkába.

Csökkent a páciensek szorongás szintje, javult az alvás minőségük, kezdeményezőbbekké váltak. A kontrollcsoportnál nem volt mérhető ilyen határozott változás.

"A különböző témák  megfestése és a terapeutával való megbeszélése elősegítette az önreflexiót és a tudattalan tartalmak felszínre hozását.”

Bár Blomdahl tanulmánya felnőttekre vonatkozik, Mary-Rose Brady, a Britt Művészetterapeuták elnöke elmondta, hogy a művészetterápia különösen hasznos lehet a mentális betegségekkel küzdő gyermekek számára is.

"Tudjuk, hogy azok a gyerekek, akik nem tudják megnevezni nehéz érzéseiket, vagy nem értik őket, nagyobb valószínűséggel fogják cselekvésbe fordítani azokat. A művészetterápia megkönnyebbülést okoz a számukra,  hiszen indulataikat érzéseiket szimbólikus formában kifejezhetik, nem csupán dühkitörés, vagy valamilyen testi tünet formájában.

"A művészeti anyagok lehetővé teszik a gyermekek részére, hogy zavaros, nehezen megnevezhető érzéseiknek formát adhassanak, majd összefüggéseket fedezzenek föl a gondolatok, érzések és a viselkedés között.

A legfrissebb eredmények birtokában Blomdahl reméli, hogy a művészetterápiát a jövőben szélesebb körben fogják alkalmazni az egészségügyben.



forrás: https://www.huffingtonpost.co.uk/entry/art-therapy-has-clear-effect-on-severe-depression-research-finds_uk_5a0182abe4b066c2c039ee66


ÉRDEKEL MŰVÉSZETTERÁPIA?
SZERETNÉD KIPRÓBÁLNI


Gyere el a következő művészetterápiás csoportunkra!Inkább otthon alkotnál?
Töltsd le ajándék 20 művészetterápiás ajándék tippünket!



2018. március 2., péntek

Miért fontos a kreatív öngondoskodás?



Alkotás és öngyógyítás


A kreatív öngondoskodás az egyik legjobb eszköz a stressz, a szorongás oldására, arra, hogy az öröm visszatérjen az életünkbe. De mit is jelent ez?

Mindannyiunknak vannak nehezebb időszakai. Időnyomás, stressz, félelem, veszteségélmény életünk részei. Nagyon fontos, hogy megtanuljunk tenni önmagunkért, saját egészségünkért.

A művészetterápia és az alkotás nem az egyedüli, de egy lehetséges eszköz a sok közül, mely segíthet a stressz oldásában, a nehéz időszakok átvészelésében és az életöröm visszaszerzésében.

Az alkotás olyan öngyógyító folyamatokat indít, melyek segítenek a megküzdésben.
Mindezt tudományos eredmények is bizonyítják, de ez a tudás majdnem egyidős az emberiséggel.

A közös táncolás, zenélés, alkotás mindig is fontos tevékenység volt, már őseink életében is. Minden jelentősebb eseményt, változást táncos-mozgásos szertartással vezettek be, készültek a harcra, vagy készítették fel egymást a felnőtté válásra, ünnepelték a győzelmet, kifejezték veszteségeiket. Ilyen módon volt egy közös megegyezésen alapuló, ritualizált módja az érzések kifejezésének.

Ma is fontos, hogy kifejezzük önmagunkat, az érzéseinket. Akkor is, ha egyre kevésbé ad erre a társadalom engedélyt, egyre kevesebb a közös rituálé és alkalom az érzések kifejezésére, a közös alkotásra. Tehát jó, ha megtanulunk saját magunknak engedélyt adni.

Talán könnyebb, ha tudjuk, hogy kutatások bizonyítják, hogy  az érzelmek kreatív kifejezésének képessége fordítottan arányos a pszichoszomatikus zavarok kialakulására való hajlammal.

Nézzük akkor a tényeket először:

1. Kutatási eredmények - már az olyan kreatív tevékenység, mint a kötögetés is befolyásolja az általános jóllétet!

Egy amerikai tanulmány, ami a Journal of Positive Psychology jelent meg, azt bizonyítja, hogy már az olyan kreatív elfoglaltságok, mint a főzés, kötés, vagy firkálgatás is befolyásolhatják az általános jóllétet.

A kísérletben 658 személyt kértek meg arra, hogy két hétig vezessenek naplót, írják le milyen hangulatban telt a nap, jegyezzék föl végeztek-e valamilyen kreatív tevékenységet.
A résztvevők ezzel együtt kitöltöttek egy ún. „flourishing scale” kérdőívet. A ‘flourishing’ egy új fogalom, mely Martin Seligman pszichológustól származik, annyit jelent, hogy kivirágzás. A jól-lét egy új értelemzésére utal: az öröm átélése, az elmélyülés és önmegvalósítás által.

A kérdőívben olyan kérdések szerepeltek: „Ma érdeklődéssel és odaadással vettem részt a napi tevékenységekben” vagy „Ma jól és támogatóan működtek társas kapcsolataim.”

A naplók elemzéséből az derült ki, hogy azok, akik részt vettek valamely kreatív tevékenységben az egyik nap, másnap szignifikánsan energikusabbnak, lelkesebbnek érezték magukat a következő napon.

A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a mindennapi kreatív tevékenységek is közvetlenül fokozzák  jóllétet és a jó hangulatot, nem csupán a mesterművek létrehozása.

2. Alkotás hatására javul az agyműködés, lassabb a demencia kialakulása

Egy másik kutatásban azt vizsgálták, mi a különbség az aktív alkotás és a passzív művészet-befogadás agyműködésre való hatása között. 28 nyugdíjas korú (60-65 év közötti) személyt vizsgáltak, akiket két csoportba osztottak. 10 héten át, heti egyszer az egyik csoport tagjai művészeti alkotások elemzésével foglalkozott, míg a másik csoport résztvevői különböző képzőművészeti technikák kipróbálásával kísérleteztek, azaz saját maguk hoztak létre alkotásokat. Agyműködésük sajátosságait funkcionális mágneses rezonanciavizsgálattal (fMRI) mérték a csoportos foglalkozások megkezdése előtt, illetve a tíz alkalom végeztével.

Számottevő különbséget az alkotó-csoportnál találtak, mégpedig az agy különböző régióit összekötő kapcsolatok és a reziliencia tekintetében. Vagyis azoknál, akik alkottak is, bizonyos agyterületek közötti aktivitás megnövekedett,  vagyis az agy  integráltabban működött, illetve rugalmasabb megküzdési mintázatot mutatott a stresszel szemben.

Ez az eredmény azért is ígéretes, mert úgy tűnik, az alkotótevékenység az agyműködés időskori hanyatlását, a demenciát is képes lassítani


3. Ha rajzolunk, megnyugszunk (általában)
Tudományos kutatás bizonyítja, hogy az alkotás csökkenti a kortizol szintet




A kutatásban 39 személyt vizsgáltak, akik 45 percen keresztül vettek részt müvészetterápiás foglalkozáson. Többféle anyaggal és technikával kísérletezhettek: agyaggal, filctollal és kollázzsal. Önként választhatták meg a felhasznált eszközöket és módszereket, csupán annyi volt a feladatuk, hogy alkossanak.
A kutatás megkezdése előtt és után a tudósok nyálmintát vettek a résztvevők szájából. Ennek elemzésével azt állapították meg, hogy a nyálban kimutatható kortizol szintre milyen hatással van az alkotás.

Az elemzés azt mutatta, hogy háromnegyed órányi kreatív tevékenység a résztvevők 75 százalékánál csökkentette a stresszért is felelős kortizol hormon szintjét.



Randevú a művészettel
Elisabeth Gilbert: Big Magic

A kutatások mellett érdemes olyan kreatív személyek véleményét is meghallgatni és fontolóra venni, mint pl. Elisabeth Gilbert. Amellett, hogy ő a szerzője az Ízek, imák, szerelmek, ma már bestsellerré vált regénynek, újabb könyvében, a Big Magic-ben, illetve egy TED előadásban is nagyon sokat foglalkozik a kreativitással, azzal, hogy mit jelent alkotónak lenni, ill. hogyan fejleszthető ez a képesség.
Könyvében és előadásába is használja a “showing up” kifejezést, ami annyit jelent, hogy a “megjelenni”, vagyis a művész (alkotó) dolga az, hogy, megjelenjen, úgymond lehetőséget adjon a mű megszületésére.

Mintha be lenne írva a naptárunkba a találka, és el kellene mennünk a művészettel való randevúra.

Tehát sokkal inkább az alkotói folyamatra helyezi a hangsúlyt, nem pedig a produktumra.
Szerinte a perfekcionizmus megbénítja az alkotói folyamatot, ezért  engedélyt kell adnunk magunknak a hibázásra, és az elvárások elengedésére. Ez azonban nem egyszerű, nem megy egyik pillanatról a másikra. Gyakorlással azonban ebben is egyre jobbak lehetünk.

Minél jobban elkötelezzük magunkat a folyamat mellett, annál kevésbé ítélkezünk alkotásunk felett. Ha tudatosan  a folyamatra figyelünk és nem a végeredményre, akkor jobban élvezzük, több örömöt okoz az alkotás és megengedőbbek is leszünk magunkkal.



Saját felelősségünk abban áll, hogy igent mondjunk a cselekvésre és elköteleződjünk az alkotás mellett.  Lehet ez egy új lap a naplónkban, vagy egy új kép, egy új szöveg, tánc, vagy énekelés.

A színezők sikerei

Az alkotás pozitív hatásait ismerték fel a ma igen elterjedt ún. színezők összeállítói.

Ezek olyan füzetek, melyben egyszerűbb, vagy bonyolultabb rajzokat lehet kiszínezni. A színezők örömöt, illetve lehetőséget nyújtanak az elmerülésre, a jelen megélésére, egyfajta meditatív állapotba kerülésre.

Mi azonban hiszünk abban, hogy mindenkinek van saját színezője, saját vonala, formája, ami egyszeri és megismételhetetlen.

Jobban hiszünk az önkifejezés erejében és a minden emberben meglévő alkotó erőben, tehát mindenkit inkább arra inspirálnánk, hogy hozza létre saját színezőjét.

Ha szeretnénk, alkotóműhely, rajziskola, művészetterápiás tanfolyam nyitva állnak előttünk, bármilyen korosztályba tartozzunk is.
Ha nincs időd elmenni most ilyenekre, akkor AJÁNDÉKUNK a letölthető 20 db. művészetterápiás, alkotós tipp! Reméljük segítünk, hogy otthon is neki kezdj egy kis alkotásnak.

TÖLTSD LE, KATT A KÉPRE:






Ha érdekel az általunk indított csoport, kattints Ide:

vagy ide:



Források:
http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0101035
http://westminsterresearch.wmin.ac.uk/3472/




2018. február 23., péntek

Művészetterápiás alkotó csoport felnőtteknek



TÉR, IDŐ, ÖNMAGUNKNAK, EGYMÁSNAK

csütörtökönként 18.30 - 20.00

Alkotni jó, de csoportban alkotni még jobb!

Nem kell művésznek lenni ahhoz, hogy életünk része legyen az alkotás!
Csoportjainkon nem a végeredményen van a hangsúly, hanem a kisérletezésen, játékon, magán az alkotó folyamaton.

A lényeg, hogy jelen legyünk, hogy időt és teret adjunk önmagunknak, egymásnak. Megtapasztalhatjuk az alkotás örömét, kifejezhetjük énünk szavakkal nehezen hozzáférhető tartalmait. A csoport megtartó ereje jótékonyan hat minden résztvevőre. A képzőművészet-terápia segít önmagunk jobb megismerésében, megkönnyíti a másokkal való kapcsolatok kialakítását(, segít a nehéz, traumatikus élmények feldolgozásában.)

Gyere el,
  • ha szeretnéd ismét életed részévé tenni az alkotást, vagy
  • szeretnéd kifejezni önmagad, érzéseidet, vágyaidat, félelmeidet egy támogató közegben
  • ha szeretnél új technikákat megismerni,
  • inspirációt gyűjteni, feltöltődni,
  • hozzád hasonló alkotni vágyókkal megismerkedni.
  • profi alkotó vagy, de szeretnél a közösség erejéből profitálni, 
  • nézőpontot váltani

Gyere, ha hiányzik a napi rutin, nehezen kezdesz hozzá az alkotáshoz!
Nálunk nincsenek jó és rossz megoldások, a hangsúly az alkotás folyamatán van, nem a produktumon.

Nincs szükség rajztudásra, se semmilyen előképzettségre!

A 6 alkalmas műhely keretében Te is felfedezheted a Benned rejlő kreatív erőt!


A MŰHELYT VEZETI:

Pócza Lilla, grakus, iparművész, művészetterapeuta
Salz Gabriella, művészetterapeuta, Intgrált Kifejezés és Táncterapeuta, PTE Pszichológia doktorandusz

Információ:
info@tancter.hu, pocza.lilla@gmail.com
T.: 06203147671 vagy 06705427512

RÉSZTVEVŐK SZÁMA: min. 6, max. 8 fő

FONTOS: A helyek száma korlátozott, és a befizetések sorrendje számít. Regisztrálni a részvételi díj egy részének befizetésével (10 000Ft) és a regisztrációs lap kitöltésével lehet.


MIT KELL MAGADDAL HOZNOD?

Leginkább CSAK MAGADAT!
Minden eszközt, alapanyagot biztosítunk, csak a nyitottságodat, kíváncsiságodat hozd.


HOL LESZ A MŰHELY?

Helyszín: KOMP Műhely, 2. ker. Frankel Leó u. 6.


RÉSZVÉTELI DÍJ:

Korai jelentkezés és befizetés kedvezményesen 2018 március 31-ig:
27 000Ft./6 alkalom, később vagy a helyszínen: 32 000Ft/fő/6 alkalom.


KEZDÉS:

2018. ápr. 19-től, csütörtök esténként 18.30-tól 20.00-ig.


HOGYAN LEHET JELENTKEZNI?

Töltsd ki most az alábbi regisztrációs űrlapot!
Ha elküldted, kapsz is egy visszaigazolást e-mailben a befizetéshez szükséges adatokkal.
Előzetesen, banki átutalással lehet befizetni az előleget, a 10 000 Ft-ot.
A jelentkezés már elindult és összesen max. 8 helyünk van erre a programra!

FONTOS: 

Ha valamiért mégis le kell mondanod a programot, akkor max. 1 héttel workshop előttig visszakapod az előleg felét.
Utána már nem tudjuk visszaadni a befizetett összeget, és későbbi alkalomra sem váltható be, csak elajándékozni tudod.


Miért jó még csoportban alkotni?


  • az alkotás segít a stressz és szorongás csökkentésében,
  • segít mobilizálni a kreatív erőforrásokat,
  • a csoport támogató terében könnyebb elfogadni érzéseinket,
  • számos tanulmány szerint az alkotás segít a megküzdésben, 
  • perspektíva, nézőpont váltásban.



Inkább otthon alkotnál?
Töltsd le ajándék 20 művészetterápiás ajándék tippünket!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...