Tánctér Program Gyerekeknek
Kreatív mesés gyerektánc
A Tánctér programon 10 éve dolgozunk, melyben több módszert
ötvöztünk sikerrel. Ezek közül a legfontosabbak: az integrált kifejezés és
táncterápia, a gyermek pszichodráma és a kortárs tánctechnikák.
A foglalkozás elsődleges célja, hogy a gyermeklélek számára
segítséget adjon az egészséges kibontakozáshoz és fejlődéshez. Módszerünk
alapja a mozgásos, táncos kifejezés, melyet képi és dramatikus megformálás
eszközeivel is támogatunk.
Miről is van szó? Mi történik az órán?
Ebben az időszakban még nem az adott mozgásminták
elsajátításán, sokkal inkább a gyermek saját adottságainak és kreativitásának
fejlesztésén van a hangsúly. A foglalkozásokon fontos szerepet kapnak a mesék,
melyek alkalmasak a képzelőerő fejlesztésére, továbbá mértani formák,
természeti jelenségek, az állat és növényvilág alakjai, zenei kompozíciók.
A gyerektánc órán megtámogatjuk a gyereket abban, hogy amit csinál, az jó! Mesébe szőve elmozoghatja, eltáncolhatja hogyan hullik a hó, vagy hogyan nő a ki a földből a fa, milyen az ő zivatara... A mozgás és fantázia játékok során fejlődik a gyermek testtudata is, hiszen minden érzetet a test nyelvére és a tér érzékelésére fordít le.
A játékos feladatok segítik a gyermek kreativitásának kibontakozását,
a mozgáskoordináció és szenzomotoros érzékenység fejlesztését, de sok
esetben javul a gyermek társas viselkedése, önbizalma, konfliktus feldolgozó
képessége is. A tanulási problémák megelőzésre, illetve az írás-olvasás készség
fejlődésére is jótékonyan hat a mozgásfejlesztés és a játékos kifejezés.
Hogyan hat?
Azáltal, hogy az alkotó folyamatokat megindítjuk és
tápláljuk, a gyermek megerősödik, önbizalomra tesz szert. Az alkotó tevékenység
lehetőséget nyújt a megterhelő élmények feszültségeinek levezetésére, azok más
szinten való megfogalmazására.
A szabad, belülről fakadó táncnak, mozgásnak természetes
hozadéka, hogy a gyermek számos területen fog fejlődni! Mivel az átélteket nem
csak eltáncoljuk, hanem le is rajzoljuk, az önkifejezés más csatornáit is
megnyílnak.
Ami fejlődhet, változhat tehát:
- a mozgáskoordináció,
- a szenzomotoros érzékenység,
- a gyermek társas viselkedése, önbizalma, konfliktus feldolgozó képessége
- testtudat
- az írás-olvasás készség
- absztrakciós készség
- nagymozgások
- egyensúly
- finommotorika
- testséma
- verbális kifejezőkészség
- térpercepció
- keresztcsatornák.
A fenti lista természetesen nem teljes körű, illetve
garancia sincs arra, hogy a felsoroltak mind változni fognak. A gyerekek is
különböznek, valakinek a gyerektánc, másnak a hipp-hopp, harmadiknak a karate,
vagy néptánc való.
A foglalkozás nem egy-egy készség, vagy képesség fejlesztésére
koncentrál, hanem komplex módon fejleszti a gyereket úgy, hogy eközben a
gyermek átéli a játék és alkotás örömét is.
Kinek javasoljuk?
- szeretne önfeledten mozogni, táncolni,
- mesét szőni és eltáncolni, és/vagy
- (túl)mozgékony, és/vagy
- csendes, bátortalan és/vagy
- kreatív, és/vagy
- kudarcot nehezen feldolgozó, és/vagy
- ha otthon épp nehéz idők járnak a családra és/vagy
- semelyik, csak szeretné jól érezni magát közösen egy támogató társaságban
- vagy szeretne később komolyabban a tánccal foglalkozni.
Tetszik Önnek a Tánctér program? Szeretné, ha gyermeke iskolájában/óvodájában is hozzáférhető lenne a program? Mint Intézményvezető szeretné, ha Önöknél is lennének Tánctér foglalkozások?
Keressen fel minket e-mailben (info@tancter.hu). Felvesszük Önnel a kapcsolatot és megbeszéljük, miként tudnánk a Tánctér programot mihamarabb elindítani az Ön iskolájában/óvodájában. Természetesen megkereshet telefonon is: 06 20 314 7671-es számon!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése